Wednesday, March 31, 2010

Aku pening lagi....

Fuuhhhh..bila memikirkan hal & kisah kereta ku ini...aku jadi pening...kereta dah masuk tahun ke5...jadi dah bermula macam2 ragam..mmm...hari tu aku bawak gi bengkel kereta, tak tahan dengan bunyi bising tayar depan masa driving...so mekanik kata, tayar kereta kena tukar, bunga tayar dah tak seimbang, bearing tayar pun kena tukar sebab dah tak ok....
Banyak nya kena fikir...duit lagi...kalau 2 tayar depan + dengan bearing, mau dekat RM800 kena sedia niihh....2 biji tayar je dah confirm RM400...bertambah pening aku....
Memang dunia zaman sekarang...semua benda kena ada duit....semakin besar periuk...semakin besar lah keraknya, itulah pepatah orang tua....macam2 kena fikir bila masuk je bab duit....
Tapi aku redha, di mana2..ada rezeki yg Allah s.w.t kurniakan untuk kita..cuma kena usaha lebih sikit & yakin bahawa Tuhan sentiasa bersama orang yg sabar...

No comments:

Post a Comment